1. Hard Mode
Dla zaawansowanych shamanów
1. Ogólnie
Hard Mode to tryb, w którym nie ma sp (spirit) ani B. Za to shaman może stworzyć własny totem. Można go włączyć po uratowaniu 1000 myszek. Stan swoich savów (bo tak to się nazywa) można sprawdzić klikając na zdjęcie myszki po prawej stronie (nad rankingiem, obok menu) w linijce "Mice with cheese saved".
2. Jak już mamy savy...
...należy odświeżyć stronę. Później pojawi się duże pióro obok akcji.
a) pióro. To na nie mamy nacisnąć c: Na początku może być niebieskie.
b) kolor "kropek" shamana. Wchodzimy na shamancolor.com i wybieramy odpowiedni kolor. Niżej kopiujemy kod, który się pojawił i wklejamy w miejsce pod punktem b).
c) tutaj możemy edytować swój totem. W edytorze:
- kiedy naciśniemy spację belka stanie się niewidzialna jak podczas gry
- nic nie daje naciskanie "c" lub "b". Kropki wybieramy osobno. Wszystko jest po prawej
- ograniczenie to 20 przedmiotów
- jeśli chcemy zacząć od nowa, naciskamy "reset" po lewej, a jeśli chcemy zapisać - "save".
d) tutaj możemy włączyć lub wyłączyć hard mode.
Po ustawieniu wszystkiego klikamy "sumbit".
3. Podczas gry
Totem pojawia się na miejscu sp (spiritu) pod postacią niebieskiego piórka. Piórkiem możemy obracać, a jednocześnie obrócić totem. Pamiętajcie, że nie ma zawiasu B.
4. Kilka ważnych informacji
- Kiedy wyłączymy lub włączymy hard mode, pojawi się on przy następnym szamanowaniu
- Kiedy na mapie są dwaj szamani, nie ma hard mode
- Tytuły za uratowane myszki są osobno na hard mode (więcej w zakładce "Tytuły")
- Nawet jeśli wyłączymy hard mode, kolorowe kropki shamana zostaną.
2. Narzędzia shamana
I ich tajemnice
1. Ogólnie
Wiele było o tym mówione w październikowych postach, ale jeszcze powtórzę: shamanem jest osoba, która wśród wszystkich myszy ma najwięcej serków. Po "szamanowaniu" ilość serków zeruje się i mysz wraca na koniec rankingu. Zadaniem shamana jest doprowadzenie myszy do serka, a później do nory. Są mapki, gdzie dwóch shamanów rywalizuje ze sobą (kolor "smugi" naokoło norki jest kolorem shamana). Są też mapki, gdzie dwaj shamani współpracują. Kiedy mysz jest shamanem, ma po prawej dostęp do narzędzi shamana.
2. Jakie narzędzia?
a) strzałka: służy zazwyczaj do pokazywania myszkom, gdzie mają iść. Klikając na strzałkę i przytrzymując klawisz "1", a następnie ciągle klikając można postawić kilka strzałek naraz. Naciskając "C" można przyczepić do deski samą kropkę, strzałka znika.
b) spirit: "światełko", które popycha myszki. Jeśli chcemy popchnąć myszkę w prawo lub lewo, nie podstawiamy spiritu pod nią, tylko obok. Jeśli chcemy ją popchnąć w górę, wtedy dajemy pod myszkę, nigdy na nią!
c) piłka: praktycznie niepotrzebna. Jest mapa, na której trzeba podstawić piłkę żeby "wyrzucić" myszkę w górę. Na innych mapach jest raczej bezużyteczna ;)
d) rune: niebieska strzałka (można ją obracać), która popycha tylko przedmioty z bardzo dużą siłą.
e) mała deska: używana do budowy mostów. O zawiasach (kropkach na końcach lub po środku desek) możecie przeczytać w drugim październikowym poście z 31.
f) duża deska: patrz: mała deska.g) cannon: "bomba", którą można z bardzo dużą siłą popchnąć zarówno myszki jak i przedmioty. Niewidzialny cannon popycha tylko przedmioty.
h) małe i duże pudło: używane najczęściej do budowy mostów, "podsadzania" myszek itp. Można je przyczepić do czegoś za pomocą zawiasu "C", "B" lub "V".
i) anvil (kowadło): bardzo ciężkie, balonem szybko nie podniesiesz ;) Najczęściej jest wykorzystywane do przytrzymywania czegoś żeby nie spadło. Można przymocować za pomocą zawiasu "C","B" lub "V".
j) balon: po naciśnięciu "C" może podnieść myszkę. Konieczne jest naciśnięcie "c" - pojawi się kropka, którą trzeba wycelować mw. w środek myszki.
k) pixele: (na niektórych mapkach) służą do "rysowania" drogi, ale znikają po kilku sekundach.
3. Sposoby budowania mostów
Jest ich wiele na stronie głównej wśród październikowych i listopadowych postów ;)
4. Jeszcze trochę wiadomości...
- Żeby obrócić przedmiot, używamy kółka przy myszce lub X/Z
- Żeby przedmiot był niewidzialny naciskamy spację
- Żeby przedmiot się pojawił należy przytrzymać lewy przycisk myszy w danym miejscu dopóki nie skończy się pasek nad głową shamana
3. Wall Jump
Sztuka chodzenia po ścianach
1. Ogólnie
Wall Jump, czyli w skrócie wj, umożliwia chodzenie po ścianach pionowych, czasem ukośnych. Nie jest wcale taka trudna, ale żeby za każdym razem się udawało i myszka nie spadała, trzeba dużo ćwiczyć. Dzięki wj będziesz mniejszym problemem dla shamana i będziesz miał większą szansę na nawet firsta :)
2. Jak?
Należy nacisnąć (jeśli ściana jest po LEWEJ stronie) strzałkę w prawo, do góry i lewo. Jeśli ściana jest po PRAWEJ stronie, strzałkę w lewo, do góry i w prawo. Żeby się udało, należy to robić dosyć energicznie, ale nie naraz.
3. Po jakich powierzchniach?
WJ najlepiej robi się na:
- 'Czekoladzie'
- Ziemii
- Deskach i 'drewnianych' powierzchniach
- Powierzchni podobnej do gąbki (żółta)
WJ nie da robić się na lodzie ani w wodzie. Zaawansowane myszy próbują wspinać się po wodzie, ale nie radzę :) Nie muszę już chyba wspominać o lawie, która wręcz nie pozwala na wj :D
4. Trampolina?
Na trampolinie też da się robić wj! Oczywiście jeśli jest ustawiona pionowo. Można wykonywać je tradycyjnym sposobem, ale użyć nieco innego wj. Należy nacisnąć kolejno strzałkę w górę i w bok (zależy, po której stronie jest ściana), a po odbiciu wykonać to ponownie. Nie zawsze się udaje, ale trzeba próbować :)
5. O CJ słów kilka.
CJ, czyli Corner Jump to odbijanie się od rogu jakiejś powierzchni. CJ najlepiej wykonywać na lodzie. Trzeba po prostu tak skoczyć, by tylko lekko zahaczyć o róg powierzchni. To także wymaga godzin ćwiczeń. Bardzo przydaje się na Bootcampie :)
4. Tribe
Baw się z przyjaciółmi!
1. Co to jest tribe?
Tribe to grupa myszy. Coś w rodzaju klanu, klubu, gildii (xD), jak kto woli. Takie grupy służą pewnie głównie do możliwości gry wraz z przyjaciółmi na jednym roomie, często tribowym. Można prowadzić walki z innym tribem.
2. Jak go stworzyć/jak dołączyć do tribe?
Żeby stworzyć tribe trzeba kliknąć Menu -> Tribe i wprowadzić nazwę. Ma to swój koszt. Aby dołączyć do tribe należy poczekać na zaproszenie (kiedy szef zaprosi cię, pojawi się na środku komunikat, w którym będzie można wybrać tak, nie lub nie pokazuj więcej propozycji członkostwa tego tribe.
3. Rangi
Szef może zmieniać członkom rangi. Decydują one o roli danego członka. Szef może w każdej chwili zmienić opcje przypisane członkom o danej randze.
4. Pokoje tribowe
Żeby stworzyć pokój tribowy należy wejść do Map Editor i stworzyć mapkę, po czym nacisnąć 'Export it as Tribe house'. Następnie pojawi się okienko z kodem. Kod należy skopiować, zapisać, zapamiętać, namalować, cokolwiek. Później wpisać w tribie w okienku, które pojawi się po naciśnięciu "Define the code of your Tribe's house". Kody różnych pokojów tribowych możecie znaleźć u Little-Miyu-Mousss z Wonderlife. Klik!
5. Jak opuścić triba?
Należy wejść w Menu -> Tribe, znaleźć siebie na liście po lewej, kliknąć krzyżyk w prawym górnym rogu (pola z myszką, nie okna z tribem) i kliknąć "Leave the tribe".
6. Jeszcze trochę informacji
- Żeby puścić muzykę trzeba na mapce tribowej znaleźć radio (w innym przypadku osoba posiadająca kod musi edytować mapkę i umieścić tam radio), które jest w Mice Stuff (w Map Editor). Następnie należy wpisać kod piosenki ze strony cheeseformice.
- By napisać wiadomość, którą mają widzieć tylko osoby z triba należy na czacie napisać /t wiadomość.
- Czas mapek tribowych jest nieograniczony.
5. Oficjalne roomy
Roomy botów i nie tylko
1. Opis
Jak już dawno wiadomo, room to pokój - rzecz banalna. Wiadomo też, że by go zmienić, należy napisać /room nazwa, np. /room 1. Istnieją roomy botów, na których najczęściej są specjalne mapki. Inne, takie jak 1, 2, 3 itd. oraz polska, trawnik, jeja, poland - są normalnymi roomami, na których są normalne, wybierane losowo mapki.
2. Jakie?
Oto spis (być może tylko niektórych) oficjalnych roomów:
vanilla - room uważany za ten, w którym najczęściej są mapki eventowe, lub, jak na święta, mapki z prezentami.
racing - room, w którym myszki się "wyścigują". Mimo licznika na górze, pokazującego, że czas na przejście mapki to 2 minuty, na przejście w rzeczywistości jest jedynie minuta. Kiedy ktoś zdobędzie firsta, Holzinator (bot) informuje na czacie o danej osobie i o jej czasie. Kiedy czas się kończy, odlicza.
bootcamp - tu można znaleźć mapki do ćwiczeń, głównie wj, cj. Wszystkie myszy są "rozebrane". Kiedy ktoś spadnie lub wejdzie do norki, po jakimś czasie pojawia się ponownie na początku mapy i może ją przejść od początku. Czas na przejście jest znacznie większy, mianowicie 6 minut. Po /room bootcamp można wpisać cokolwiek, np. /room bootcampjeden albo /room bootcampourtransformice.
baffbot - tutaj botem jest Baffbot informujący myszki na początku mapy, co mają zrobić. Są tutaj specjalne mapki, w których m.in. kiedy myszka kucnie (duck), pojawia się balon lub bomba. Baffbot może też puszczać muzykę, o czym będzie w następnym punkcie.
baffbota - room, gdzie są mapki, na których myszka kucając wyrzuca bomby. Zadaniem jest strącenie wszystkich myszy z mapki.
survivor - tutaj szaman może się trochę pobawić. Jego zadaniem nie jest doprowadzić myszki do dziury (której i tak nie ma) tylko strącić je wszystkie. Myszka, która zostanie wygrywa.
survivor+ - na tym roomie jest dwóch szamanów, którzy mają strącić myszki. Botem jest Holzi, który znika zawsze na początku mapy, dlatego szaman, który akurat trafi na Holziego jako partnera musi poradzić sobie sam :)
shaman - tu szaman może zdobywać levele doprowadzając daną ilość myszek do nory. Mapki są inne niż na zwykłych roomach przez co myszki nie mogą same dojść do nory - tzw. free save dla shamana :)
3. Jak puszczać muzykę?
Aby puścić muzykę należy będąc na Baffbocie napisać na czacie /c Baffbot getsong @kodpiosenki. Kody można znaleźć na stronie http://cheese.formice.com/music . Jeśli chodzi o pokoje tribowe, wystarczy kliknąć na radio (jeśli taki przedmiot jest w roomie) i wpisać kod.
1.. Pomoc. Są mapki, gdzie myszki sobie pomagają, zmieniając się w pudła, belki lub kowadła. Wtedy nie warto pokazywać swój egoizm zasłaniając dziurę myszkom lub korzystając z okazji, czyli wejść szybko po ser i wskoczyć do dziury. Ale wybór już wam pozostawiam - czy chcecie pomóc, czy pozostać egoistami :D
Bardzo dobry przykład :D Jeśli w roomie jest więcej niż 4 myszki spokojnie sobie poradzicie, oczywiście jeśli będzicie sobie pomagać :D
W sumie to tyle :D
2.. Skakanie. Nie zawsze można skoczyć z jednej platformy na drugą naciskając na brzegu strzałkę w górę. Czasem warto pozwolić sobie na dłuższy skok, naciskając strzałkę dopiero w połowie "przepaści", czyli schodzimy z pierwszej platformy nie naciskając strzałki w górę i w połowie dopiero to robimy. Należy pamiętać, że jeśli platforma jest niska i od końca planszy dzielą myszkę zaledwie milimetry nie możemy zejść i w nieskończoność czekać na moment, w którym naciśniemy ten właśnie przycisk.
1.
(trochę niewyraźne, bo musiałam zmniejszyć)
Oto całkiem ciekawy pomysł. Zwróćcie uwagę na to, jak zaczyna się przede wszystkim konstrukcja i jak szaman zabezpieczył trampolinę, która prędzej czy później bez odpowiedniego zabezpieczenia by się utopiła. Otóż konstrukcja zaczyna się od pionowej małej belki z zawiasem B niewidzialnej. To bardzo ważne, jeśli nie naciśniemy spacji, myszki mogą się nie przedostać na drugą stronę (zwłaszcza te nowe). Dalej - duża pozioma deska z zawiasem C po lewej stronie, zabezpieczona drugą dużą belką z zawiasem B. Belki unoszą się na wodzie, więc tutaj zabezpieczenia nie są takie ważne. Dalej - dwie belki, znowu zabezpieczenie i tutaj ono się bardzo przydało. Otóż kiedy chcemy przymocować jakiś przedmiot, nie możemy tego zrobić niczym innym jak klawiszem C. Tutaj trampolina jest przyczepiona do zabezpieczenia, dodatkowo zabezpieczona dużą belką, która także chroni myszki przed wpadnięciem do wody (pamiętajmy, że z serem myszka nie umie pływać!). Pomysłowe :D
2.
Tutaj przedstawione jest rozpoczęcie - w prawym górnym rogu jest fragment z serem. Widać, że jest on nad wodą, więc szaman musi zrobić most. Wcześniej została przedstawiona cała konstrukcja, tutaj tylko początek, ale zaczynając tak można skorzystać z mostu nr. 1.
3.
Tutaj przykład serka pod kawałkiem lądu :D W tym przypadku dobra jest taka konstrukcja (w przypadku tej mapki na górze jest pusto, trochę dalej drugi kawałek lądu z dziurą, ale wtedy już przyda się zwykły most :D). Zaczynamy od małej, niewidzialnej belki z zawiasem B, następnie mała, pionowa belka z zawiasem C i duża belka z zawiasem B. Dalej kolejna z zawiasem C. I wszystko jasne :D
Aby puścić muzykę należy będąc na Baffbocie napisać na czacie /c Baffbot getsong @kodpiosenki. Kody można znaleźć na stronie http://cheese.formice.com/music . Jeśli chodzi o pokoje tribowe, wystarczy kliknąć na radio (jeśli taki przedmiot jest w roomie) i wpisać kod.
6. Zakładki w Menu
Te najważniejsze...
1. Ogólne
Co to jest Menu - każdy wie. Jest to zakładka po prawej stronie okna z grą nad rankingiem. To w nim są ów zakładki takie jak Sklep, Forum czy Tribe.
2. No więc jakie?
Friends - lista przyjaciół. Przyjaciół dodaje się pisząc na czacie /friends Nickgracza. Nick musi być dokładnie taki sam - jeśli jest z dużej litery, ma być z dużej, jeśli ma gwiazdkę przed nickiem - ma mieć gwiazdkę przed nickiem (użytkownik niezarejestrowany).
Tribe - coś w rodzaju mysiej "grupy". Tribe można założyć posiadając 500 serków.
Shop - to pewnie dobrze wiecie; tutaj można kupować ubrania dla myszek, a także zakładać zdobyte itemy (np. świąteczne). Nie płaci się żadnymi dolarami, monetami itp. tylko serkami. Serków nie można kupić przelewem ani sms'em ;)
Forum - myszkowe forum; gry, zabawy, wieści z tfm, pogaduszki - fajne? No cóż, po angielsku...
Używa się swojego nicku z gry.
Map editor - tutaj można tworzyć mapki.
Bootcamp - szybki dostęp do bootcampa (więcej na ten temat w zakładce pomoc)
Vanilla - szybki dostęp do vanilli, czyli rooma, gdzie jest najwięcej itemów (więcej na ten temat w zakładce pomoc)
Change your password - tutaj możemy zmienić swoje hasło, wcześniej wpisując kod z e-maila, który przyszedł po wpisaniu e-maila w dwóch okienkach pojawiających się na początku.
Tribe - coś w rodzaju mysiej "grupy". Tribe można założyć posiadając 500 serków.
Shop - to pewnie dobrze wiecie; tutaj można kupować ubrania dla myszek, a także zakładać zdobyte itemy (np. świąteczne). Nie płaci się żadnymi dolarami, monetami itp. tylko serkami. Serków nie można kupić przelewem ani sms'em ;)
Forum - myszkowe forum; gry, zabawy, wieści z tfm, pogaduszki - fajne? No cóż, po angielsku...
Używa się swojego nicku z gry.
Map editor - tutaj można tworzyć mapki.
Bootcamp - szybki dostęp do bootcampa (więcej na ten temat w zakładce pomoc)
Vanilla - szybki dostęp do vanilli, czyli rooma, gdzie jest najwięcej itemów (więcej na ten temat w zakładce pomoc)
Change your password - tutaj możemy zmienić swoje hasło, wcześniej wpisując kod z e-maila, który przyszedł po wpisaniu e-maila w dwóch okienkach pojawiających się na początku.
7. Kilka porad dla myszek
Czyli jak nie być zielonym wśród zielonych
Taki post jest na stronie głównej, a że przenoszę wszystko tutaj - przenoszę i ten ;)
1.. Pomoc. Są mapki, gdzie myszki sobie pomagają, zmieniając się w pudła, belki lub kowadła. Wtedy nie warto pokazywać swój egoizm zasłaniając dziurę myszkom lub korzystając z okazji, czyli wejść szybko po ser i wskoczyć do dziury. Ale wybór już wam pozostawiam - czy chcecie pomóc, czy pozostać egoistami :D
Bardzo dobry przykład :D Jeśli w roomie jest więcej niż 4 myszki spokojnie sobie poradzicie, oczywiście jeśli będzicie sobie pomagać :D
W sumie to tyle :D
2.. Skakanie. Nie zawsze można skoczyć z jednej platformy na drugą naciskając na brzegu strzałkę w górę. Czasem warto pozwolić sobie na dłuższy skok, naciskając strzałkę dopiero w połowie "przepaści", czyli schodzimy z pierwszej platformy nie naciskając strzałki w górę i w połowie dopiero to robimy. Należy pamiętać, że jeśli platforma jest niska i od końca planszy dzielą myszkę zaledwie milimetry nie możemy zejść i w nieskończoność czekać na moment, w którym naciśniemy ten właśnie przycisk.
Więcej porad w innym poradniku - czyli sekrety chodzenia.
8. Budowa mostów
Czy na pewno taka trudna?
(trochę niewyraźne, bo musiałam zmniejszyć)
Oto całkiem ciekawy pomysł. Zwróćcie uwagę na to, jak zaczyna się przede wszystkim konstrukcja i jak szaman zabezpieczył trampolinę, która prędzej czy później bez odpowiedniego zabezpieczenia by się utopiła. Otóż konstrukcja zaczyna się od pionowej małej belki z zawiasem B niewidzialnej. To bardzo ważne, jeśli nie naciśniemy spacji, myszki mogą się nie przedostać na drugą stronę (zwłaszcza te nowe). Dalej - duża pozioma deska z zawiasem C po lewej stronie, zabezpieczona drugą dużą belką z zawiasem B. Belki unoszą się na wodzie, więc tutaj zabezpieczenia nie są takie ważne. Dalej - dwie belki, znowu zabezpieczenie i tutaj ono się bardzo przydało. Otóż kiedy chcemy przymocować jakiś przedmiot, nie możemy tego zrobić niczym innym jak klawiszem C. Tutaj trampolina jest przyczepiona do zabezpieczenia, dodatkowo zabezpieczona dużą belką, która także chroni myszki przed wpadnięciem do wody (pamiętajmy, że z serem myszka nie umie pływać!). Pomysłowe :D
2.
Tutaj przedstawione jest rozpoczęcie - w prawym górnym rogu jest fragment z serem. Widać, że jest on nad wodą, więc szaman musi zrobić most. Wcześniej została przedstawiona cała konstrukcja, tutaj tylko początek, ale zaczynając tak można skorzystać z mostu nr. 1.
3.
Tutaj przykład serka pod kawałkiem lądu :D W tym przypadku dobra jest taka konstrukcja (w przypadku tej mapki na górze jest pusto, trochę dalej drugi kawałek lądu z dziurą, ale wtedy już przyda się zwykły most :D). Zaczynamy od małej, niewidzialnej belki z zawiasem B, następnie mała, pionowa belka z zawiasem C i duża belka z zawiasem B. Dalej kolejna z zawiasem C. I wszystko jasne :D
9. Kącik szamana
Najważniejsze informacje dla początkujących
Co przyda się szamanowi? Bez czego nie ma gry? Przydatne porady.
Jak budować most z długich i krótkich belek?
Nie jest to wcale trudne.
1. Robimy coś, na czym będzie się cały most trzymać. Ja osobiście zaczynam od niewidzialnej małej belki z czerwoną kropką oraz małym pudełkiem, także niewidzialnym, przymocowanym żółtą kropką do belki:
a) bierzemy małą belkę. Naciskamy na klawiaturze B, następnie, jeśli nie pasuje do kształtu podłoża, obracamy ją kółkiem przy myszce.
b) naciskamy spację i przytrzymujemy lewy przycisk myszki tuż przy podłożu dopóki belka się nie pojawi
c) bierzemy małe pudełko i obracamy je (kółkiem przy myszce) o 90 stopni (ćwierć całego obrotu), naciskamy na klawiaturze C tyle razy, dopóki żółta kropka nie pojawi się na dole pudełka. Następnie naciskamy spację i również przytrzymujemy lewy przycisk myszy dopóki pudełko nie pojawi się. Nie będę tłumaczyła jak jakimś debilom, ale przypominam, że pudełko ma być przymocowane do belki.
Sposobów jest wiele, ale to jest jeden z lepszych. Nigdy nie zaczynamy od np. widzialnej belki i kowadła czy pudła. Mamy gwarantowane zawalenie się. Można jedynie kowadło czy pudło przymocować C do belki, ale jeśli zaczynamy tam, gdzie jest dziura - możemy zablokować myszom przejście.
2. Robimy most. Najlepiej budować z dużych belek, ale, jeśli jest taka konieczność, możemy użyć jedynie małych. Klikamy, obracamy i przymocowujemy literami:
B - luźny zawias, może być jedynie na środku belki. Kręci się na wszystkie strony, przy moście nie polecam :D
C - twardy zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki. Trzyma się twardo innej belki, ale nie trzyma się powietrza jak belka z zawiasem B.
V - luźny zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki. Trzyma się luźno innej belki, nie można zastosować zabezpieczenia np. belką z zawiasem B.
N - luźny, obrotowy zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki.
X i Z - obracanie belką
3. Zabezpieczenia - dobrze pamiętać o zabezpieczeniu belek w razie, jakby mogły np. spaść. W tym celu bierzemy małą belkę i przymocowujemy do innej belki literą B, najlepiej po środku.Ważne, by była niewidzialna.
4. Przy budowaniu mostów pamiętamy o tym, by nie zablokować drogi myszkom, ani, co najważniejsze - sobie. Dlatego czasem warto zacząć od np. dużego pudła i małej belki z zawiasem B.
Oto zablokowana droga :D I konstrukcja z dużym pudłem i belką.
5. Czasem myszy proszą o różne rzeczy używając skrótów. Np. sp - spirit; "błysk", który jest na prawie każdej mapce. Czasami jeśli nie potrafią wspiąć się po jakiejś ścianie proszą o balona. Musimy wtedy wziąć balona, nacisnąć C i przytrzymać mw. na środku myszy. Cannon to "bomba" ze strzałką. Pamiętajmy, że by przetransportować myszki z np. jednego końca mapy na drugi nie używamy sp ani cannonów, może to się skończyć pisaniem na czacie "fuck sham c:"
Jak budować most z długich i krótkich belek?
Nie jest to wcale trudne.
1. Robimy coś, na czym będzie się cały most trzymać. Ja osobiście zaczynam od niewidzialnej małej belki z czerwoną kropką oraz małym pudełkiem, także niewidzialnym, przymocowanym żółtą kropką do belki:
a) bierzemy małą belkę. Naciskamy na klawiaturze B, następnie, jeśli nie pasuje do kształtu podłoża, obracamy ją kółkiem przy myszce.
b) naciskamy spację i przytrzymujemy lewy przycisk myszki tuż przy podłożu dopóki belka się nie pojawi
c) bierzemy małe pudełko i obracamy je (kółkiem przy myszce) o 90 stopni (ćwierć całego obrotu), naciskamy na klawiaturze C tyle razy, dopóki żółta kropka nie pojawi się na dole pudełka. Następnie naciskamy spację i również przytrzymujemy lewy przycisk myszy dopóki pudełko nie pojawi się. Nie będę tłumaczyła jak jakimś debilom, ale przypominam, że pudełko ma być przymocowane do belki.
Sposobów jest wiele, ale to jest jeden z lepszych. Nigdy nie zaczynamy od np. widzialnej belki i kowadła czy pudła. Mamy gwarantowane zawalenie się. Można jedynie kowadło czy pudło przymocować C do belki, ale jeśli zaczynamy tam, gdzie jest dziura - możemy zablokować myszom przejście.
2. Robimy most. Najlepiej budować z dużych belek, ale, jeśli jest taka konieczność, możemy użyć jedynie małych. Klikamy, obracamy i przymocowujemy literami:
B - luźny zawias, może być jedynie na środku belki. Kręci się na wszystkie strony, przy moście nie polecam :D
C - twardy zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki. Trzyma się twardo innej belki, ale nie trzyma się powietrza jak belka z zawiasem B.
V - luźny zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki. Trzyma się luźno innej belki, nie można zastosować zabezpieczenia np. belką z zawiasem B.
N - luźny, obrotowy zawias, może być po lewej, prawej lub po środku belki.
X i Z - obracanie belką
3. Zabezpieczenia - dobrze pamiętać o zabezpieczeniu belek w razie, jakby mogły np. spaść. W tym celu bierzemy małą belkę i przymocowujemy do innej belki literą B, najlepiej po środku.Ważne, by była niewidzialna.
4. Przy budowaniu mostów pamiętamy o tym, by nie zablokować drogi myszkom, ani, co najważniejsze - sobie. Dlatego czasem warto zacząć od np. dużego pudła i małej belki z zawiasem B.
Oto zablokowana droga :D I konstrukcja z dużym pudłem i belką.
5. Czasem myszy proszą o różne rzeczy używając skrótów. Np. sp - spirit; "błysk", który jest na prawie każdej mapce. Czasami jeśli nie potrafią wspiąć się po jakiejś ścianie proszą o balona. Musimy wtedy wziąć balona, nacisnąć C i przytrzymać mw. na środku myszy. Cannon to "bomba" ze strzałką. Pamiętajmy, że by przetransportować myszki z np. jednego końca mapy na drugi nie używamy sp ani cannonów, może to się skończyć pisaniem na czacie "fuck sham c:"
10. Sztuka chodzenia
Sztuczki i ich wykonanie
1. Ogólne
Chodzenie. Rzecz normalna, zwykła, banalna. Ale czasem można "poszpanować" nowymi... trikami w chodzeniu. Jest ich trochę, a ja postaram się wypisać jak najwięcej.
2. No więc:
a) Nie wiem, jak to nazwać, ale... takie dziwne stanie :D
No więc: naciskamy strzałkę w górę lub W (jak kto gra) i jeszcze kiedy myszka jest w powietrzu, szybko naciskamy strzałkę w dół lub S. Przy kolejnym podskoku pozycja może się zmienić, np. myszka będzie skakać wyprostowana.
b) Chodzenie w miejscu:
1) Podskakujemy i wykonujemy jeszcze w powietrzu jakąś akcję, np. śmiejemy się. Ważne, żeby było to coś, co trwa długo, a nie jednorazowo, np. spanie, tańczenie, a nie całowanie czy puszczanie konfetti.
2) Zaraz po wylądowaniu skaczemy ponownie, tym razem bez akcji.
3) Po wylądowaniu nic nie robimy, myszka sama zacznie chodzić w miejscu.
c) Chodzenie do tyłu
Przyda tu się trik ze sztuczki a). Podskakujemy i w powietrzu bardzo szybko naciskamy strzałkę w dół i w bok (w przeciwną stronę niż jest postawiona myszka). Trzymając ciągle strzałkę w bok klikamy w jakąś akcję, np. puszczamy konfetti albo całujemy. Wskazana jest tu opcja jednorazowa jak wcześniej wymienione. Następne podskakujemy ciągle trzymając strzałkę w bok i wtedy myszka zaczyna chodzić do tyłu. Tutaj nie zawsze się uda, ale trzeba ćwiczyć ;)
d) Skakanie po lawie
Żeby to zrobić należy skoczyć z brzegu lądu i ciągle trzymać strzałkę w górę. Nie można jej puszczać dopóki myszka ponownie nie znajdzie się na lądzie. Strzałkę w górę naciskamy zanim znajdziemy się na lawie, czyli na brzegu.
e) Chodzenie z balonem
Żeby to zrobić należy, jak tylko shaman będzie kończył "czarować" (czyli przy końcu tego paska), zacząć biec i nie puszczać strzałki w bok. Nie jest to dość skomplikowane, ale należy mieć wyczucie czasu i długo ćwiczyć aż będzie wychodziło za każdym razem.